Laur Konsumenta / Klienta - o programie


Laur Konsumenta / Klienta to ogólnopolski projekt konsumencki, którego efektem jest wyłanianie każdego roku najpopularniejszych produktów i marek w swoich kategoriach. Zakrojony na skalę ogólnopolski plebiscyt przynosi producentom i dystrybutorom towarów oraz usługodawcom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty i usługi są obecnie najpopularniejsze w swojej grupie? W każdej kategorii prowadzony jest plebiscyt na grupie min. 800 respondentów.

Udział produktów, marek i usług w każdej kategorii konkursowej jest bezpłatny. Organizator nie pobiera jakichkolwiek opłat związanych z uczestnictwem w programie. Jedyny koszt dotyczy tych laureatów, którzy dobrowolnie - w celach marketingowych - chcą korzystać z godła promocyjnego programu. Zwycięzcy poszczególnych kategorii mogą ubiegać się o pozyskanie odpłatnej licencji na prawo do wykorzystania godła promocyjnego - Laur Konsumenta / Klienta aktualnej edycji.

 

W ramach konkursu przyznawane są następujące wyróżnienia:

Złoty, Srebrny, Brązowy oraz Grand Prix Laur Konsumenta / Klienta

 

 

 

 

 

 

Idea Lauru

 

 

Masz telewizor? Chodzisz do sklepu?

W takim razie na pewno znasz logo Laur Konsumenta / Klienta, największego obecnie projektu konsumenckiego w naszym kraju.

Stara prawda głosi - reklama dźwignią handlu. Pod jej wpływem idąc do pracy kupujemy chusteczki, które widzieliśmy wczoraj w telewizji. Jadąc - tankujemy na stacji, w której zbieramy punkty. W porze lunchu zamawiamy przekąski z poleconej przez znajomych pizzerii korzystając przy tym z telefonu napędzanego doradzoną przez brata taryfą. Reklamujemy szefowi niezawodność swojego zegarka i stajemy się na moment ambasadorem jego marki... 

Codziennie poruszamy handlową dźwignią, windując określone produkty i usługi nad zastępy konkurencji. Każdy kupujący ma swoje preferencje, a jego wybór podparty jest określonym sądem dotyczącym stosunku jakości do ceny/popularności/dostępności  nabywanego dobra. Mniej lub bardziej świadomie każdorazowo dokonując wyboru przyznawaliśmy myślowe wyróżnienia temu, po co ostatecznie sięgaliśmy. Nagradzaliśmy  produkt po prostu go wybierając i właśnie z tego myślenia wyłonił się Laur

 

 

Jak to działa?

 

Mechanizm Lauru jest bardzo prosty. Skoro wszyscy nosimy buty, szczotkujemy zęby i dzwonimy kilka razy dziennie, to mamy wyrobione opinie na temat marek obuwia, szczoteczek i telefonów. Większość z nas chce dla siebie tego, co najlepsze i wierzymy, że inni pragną tego samego. Wybierając buty określonej marki kształtujemy swoją opinię tak, jak miliony ludzi, którzy kupili, właśnie kupują lub w najbliższym czasie także je kupią. Wierzymy również, że jeżeli nawet czasem pomylimy się w swoim wyborze, to ustalone poglądy rzeszy konsumentów pozwolą nam wrócić na właściwy tor i następnym razem zaufać pewnej marce. Wystarczy więc zadać pytanie, które produkty i usługi są w swojej kategorii najpopularniejsze - odpowiedzi posypią sie same

 

Opinie gromadzi ogólnopolski plebiscyt obejmujący głosowanie telefoniczne oraz głosowanie na stronach internetowych. Mapujemy krajobraz rynkowych tendencji emitując potężny sygnał, na który odpowiadają tysiące respondentów. Każdy z nich jest dla nas autorytetem, bo każdy z nich codziennie używa dziesiątek produktów i usług, które może wskazać jako najpopularniejsze w swojej grupie. Wszystkie kategorie traktujemy równo, dlatego w tych węższych i specjalistycznych podium wyłaniają głosy ekspertów branżowych.


 

 

O programie

 

Głosujący stopniowo wybierają zwycięzców poszczególnych kategorii, wedle olimpijskiej tradycji przyznając im odpowiednio złoto, srebro i brąz. Jako Organizator informujemy o tym Laureatów kolejnych kategorii przekazując równocześnie gratulacje w imieniu zadowolonych konsumentów, którzy docenili wybraną markę. Laur pełni zatem rolę podwójną: jest wyrazem uznania kupujących oraz informacją dla producentów i dystrybutorów, po jakie produkty klienci sięgają najczęściej.

 

Ze względu na swoją rozpoznawalność i użyteczność marketingową godło Lauru stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Logotyp zwycięzcy wędruje na opakowania produktów, strony internetowe Laureatów i zdobi wszelkiej maści banery oraz foldery reklamowe. Często pojawia się również w reklamach telewizyjnych, realizowanych nieraz właśnie w oparciu o przyznane wyróżnienie.

 

Godła Laur Konsumenta / Klienta stały się potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek. Stały się zbiorową formą rekomendacji